onsdag 25 september 2013

Doktor Laser plockar prylar

Då var det dags att bygga ett till lasergevär! Eller ja, inte riktigt än kanske, men ett stort steg togs i och med att undertecknad fick hem skalet till nästa projekt. Det återstår att beställa fler Phenixtag-paket, och den här gången tänkte jag nog passa på att köpa några stycken, plus eventuellt fjärrkontrollen som kan ändra inställningar på vapnen också. Den här klenoden plockade den gode doktorn hem ikväll:
Pew. Pew. Muthafukka.
Den insatte identifierar den genast som en Lazer Tag Starlyte PRO från det glada 80-talet. Eftersom det är en leksak med anor tänkte jag försöka göra så lite åverkan som möjligt på den när jag installerar Phenix Tag-komponenterna, och således i så stor mån som möjligt utnyttja originaldelarna såsom lins, högtalare, knappar osv, samt givetvis spara dess ursprungliga moderkort av historiska skäl...

Har länge velat göra någonting av en sådan här eftersom jag helt sonika tycker att de ser förbaskat fräcka ut. Den liknar verkligen en futuristisk automatkarbin, och har till och med ett justerbart litet kikarsikte! Jag återkommer med fler detaljer så fort jag börjat operera på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar