lördag 12 april 2014

Pipsvängen är inte så illa ändå

Det kanske inte riktigt haglar framgång och succé på laserfronten just nu, men några små framsteg har hur som helst gjorts under veckan. Det stackars slaktade Super Soaker-geväret har nu fått en färdigmonterad Virtual Paintball-lins att skjuta infraröd död genom. Som tidigare nämnts har Virtual Paintball-systemet bekräftat råjävla lång räckvidd, så det här lilla monstret har potential att bli en riktigt elak rackare.



Något jag tidigare oroade mig för var huruvida jag skulle lyckas fixera pipan på plats, eftersom den från början är byggd för att sitta löst och kunna rotera på plats, men några välplacerade skruvar visade sig vara lösningen på det bekymret. Som synes har jag även tagit tillfället i akt att måla pipan. Till skillnad från det förra geväret jag knåpade ihop så är det dessutom än så länge förhållandevis lätt att öppna upp linshållaren för att göra justeringar och reparationer, vilket ju är positivt.

Snygg är den också... Härnäst blir det till att montera den förhatliga sensorkupolen. Jag har dock förhoppningar om att det ska gå relativt smärtfritt den här gången, då bössans utformning ser rätt passande ut för ändamålet.

Jag har dessutom så smått börjat fundera på hur jag ska färglägga geväret i övrigt. Just nu lutar det åt ungefär samma färgschema som i det förra projektet, på grund av såväl fantasilöshet som generellt snåljåperi. Andra förslag mottages tacksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar