tisdag 10 juni 2014

Bazooka-dags!

Nu är det jävlar-i-doktorns-lilla-låda dags att börja bygga laser igen! Igår anlände den här pjäsen:

Mina damer och herrar, Lazer Tag B.L.A.S.T (Battlefield Lazer for All Situations Tactical), ett namn man bara måste älska. Den här raringen kom ut i samband med Lazer Tag-märkets lilla återupplivning under 90-talet, tillsammans med bland annat Lazer Tag Stinger och deras uppsättning av Star Wars Lazer Tag. Givetvis lanserade med ultra-rå-ball-häftiga reklamfilmer: http://www.youtube.com/watch?v=ZRETqXdi4BU

Nu är det således dags att den gode doktorn börjar operera på sin patient, där en Lazer Tag Team Ops Deluxe skall ersätta den i det nuvarande sammanhanget helt inkompatibla elektroniken. Målsättningen är att försöka utnyttja så många av original-bazookans funktioner som möjligt, genom att exempelvis kunna ställa den i mortar-läge (som bilderna visar) och då skjuta genom andra IR-sändare med större spridning, alternativt försöka lägga in den tidigare omnämnda auto-fire-on-lock-modifikationen och förvandla den till en sorts automatisk försvarskanon.

Som synes av bilderna finns även tre IR-lysdioder runt den främre linsen. Även dessa tänkte jag försöka använda i ett läge där bazookan helt sonika får byta roll till någon sorts eldkastare för nära avstånd, då även dessa torde ha kort räckvidd med stor spridning.



Utöver detta tänkte jag förära den lille gynnaren med en funktion för automatisk omladdning, för att kompensera för det faktum att den är skitklumpig. Dock vill jag ju även försöka ordna så att man kan använda mina externa sensorer även till den här, vilket blir knepigare eftersom LTTO Deluxe inte är byggd med något dylikt i åtanke, till skillnad för de modeller jag hittills använt, men nog fan ska det gå på något vis.

Det var allt för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar