måndag 4 augusti 2014

Inte Da Vincis skissblock, men nära nog

Initiativ, mina damer och herrar. Initiativ är det som krävs för att komma någon vart! Särskilt om man vill komma någon vart med laser. Under sommarens, enligt uppgift, varmaste dag hittills, beslöt sig er ödmjuke skribent för att ta initiativet att faktiskt på egen hand försöka nedteckna hur vissa mer eller mindre viktiga Lazer Tag-modifikationer utförs. Framför allt för att slippa vara tvungen att bläddra igenom tusen mappar på satdatorn från helvetet och på samma gång febrilt bläddra bland diverse Youtube-klipp, utan att ha släppt såväl limpistol som avbitartång; det är nämligen så det går till när man är glömsk. Således har undertecknad börjat sammanställa ett anteckningsblock med instruktioner för hur man (eller jag, åtminstone) lägger till mynningsflammor och externa sensorer. Tanken är ju att utöka denna utsökta volym med dylika tillägg allteftersom jag lyckas få dem att fungera.

Utöver detta har jag även bestämt mig för att faktiskt försöka planera mina byggen på papper - dels för att komma ihåg vad jag de facto tänkt bygga in, efter att jag svurit och svettats i timmar över att ha försökt öppna ett motstridigt NERF-gevär, dels för att det kan vara skojsilojsigt att gå tillbaka och tyst ifrågasätta hur fan jag tänkte innan jag började bygga...

Givmild som jag är så bjuder jag härmed på några inskannade sidor från denna laserkrönika, behandlande det nu pågående projektet att bygga Gunnar, det skjutglada geväret från Rogue Trooper.


För den stackare som lyckas läsa kråkfötterna så syns det att jag bland annat ämnar använda ett NERF Longstrike som stomme, och tills vidare tänker strunta i att försöka konstruera det där suspekta skyddshöljet (som är läckert, men komplicerat för materialhandikappade individer som undertecknad).

Nerf Longstrike - För den som vill kompensera.

En annan anledning till att jag börjat klottra ned detta är att så många andra idéer börjat cirkulera i mitt ondskefulla lasersinne. Efter att jag är färdig med ovan nämnda styggelse, samt den i ett tidigare inlägg nämnda Halo Plasma-puffran, tänkte jag ge mig på en sådan här.

Bevisligen kan man inte träffa ett skit med dig, men vi älskar dig ändå.

Just det, en E-11 Stormtrooper Blaster från Star Wars. Jag har redan bestämt mig för att använda en Nerf Rampage som stomme, och ägnar för närvarande alldeles för mycket tid åt att kontemplera hur jag ska bygga den utfällbara kolven. Att experimentera med gamla Meccano-delar känns allt för lockande.

Inte jättelikt från början, men potentialen finns där.
Det återstår att se hur detta projekt ter sig, men taggad att sätta igång, det är jag. Man skulle nästan kunna säga, lasertaggad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar