lördag 2 augusti 2014

Uppsalaser och dygnet runt-dekadens

Första Lazer Tag-matchen i Uppsala är officiellt genomförd! Det tog bara ett år och ofantliga mängder absinthe för att få det hela att bli av, men tre tappra själar slöt upp tillsammans med undertecknad, och vi gjorde grannskapet osäkert natten igenom. Eller ja, så länge som vi orkade. Trots många vätskepauser så tär laserkrigföring på orken. Och hur pass osäkert grannskapet egentligen blev törs jag inte heller riktigt säga. Men småbarnsföräldrar och halvfulla studenter tycktes vara rätt roade av tilltaget, och man ska ju enligt uppgift vara nöjd över det lilla.

Tekniska förberedelser, alltid lika viktigt.
Vi passade på att köra med alla tillgängliga hemmabyggen, och de verkar till synes fungera, alla kunde laserdöda och bli laserdödade, så att säga. Undertecknad kan intyga att bazookan var, som jänkarna uttrycker det, bad-ass utav bara helvete. Och tung. Framför allt tung. Och klumpig. Och omöjlig att sikta med. Men bad-ass. Extra-sensorerna på huvudet verkade också fungera, vad jag kunde avgöra. Man såg åtminstone lite extra löjlig ut med dem på sig, och det är ju inte kattskit det heller.

80-talet har inget att sätta emot.

Efter väl genomfört värv tog vi givetvis tillfället i akt att belöna oss själva med fler Vivaldi-tyngda vätskepauser, sofistikerade som vi är.

Och klart, det tänkte vi.
När jag ändå bemödar mig med att rapportera till er få stackare som inte har något bättre för sig än att läsa om laserbravader, så passar jag på att avslöja nästa projekt som just blev möjligt. Att dricka absinthe och ha tillgång till eBay brukar kunna ge intressanta resultat, och den här gången är det nog främst TV-spelsnördarna som bör lystra lite extra uppmärksamt. Det är nämligen så att jag vunnit en auktion på den här godingen.

Pew. Pew. Mutha' fukka'.

Just det. En Halo Plasma Rifle. Sug på den go'biten ett tag.

Och nej, jag har inte glömt bort Rogue Trooper, geväret, jag inväntar lite beställda delar till den, och planerar mentalt. Jag lovar.

1 kommentar: