lördag 22 november 2014

Det är aldrig för sent att ge upp

Laserflaggan svajar på halvstång idag. Halo-projektet är officiellt övergivet för gott. Det var en fantastisk idé från början, men jag insåg att jag inte hade orken, lusten, tiden och kunskaperna för att få ihop det hela på rätt sätt, så nu har delarna åkt i skrotcontainern - vilket visserligen är synd på en annars rätt snygg Halo-replika. Men ingen poäng i att storböla över spilld mjölke, som japanerna säger. Det finns något förlösande även i att ge upp ett projekt, man slipper liksom bekymra sig längre. Det råder hur som helst ingen brist på andra projekt att slösa sin dyrbara tid på, nu gäller det bara att hitta motivationen för att göra något av dem. Ett annat halvtrasigt gammalt Nerf-gevär som legat och skräpat har fått gå samma öde till mötes som Halo-bössan, då jag inte lär kunna ta mig tid att bygga ihop något laservänligt av det heller. I nuläget säger magkänslan att jag inte lär åta mig några fler laserbyggen av den kalibern, utan på sin höjd modifiera de puffror jag redan har.



En tanke som istället ligger och gror, för att referera till det tidigare inlägget, är att börja knåpa ihop en regel- och scenariobok till Shotguns VS. Deadites-projektet, av den enkla anledningen att det vore kul att göra. Hur pass mycket användning en dylik skapelse egentligen skulle vara till är däremot ytterst tveksamt, så motivationen att sätta igång och faktiskt göra något av det är nära nog obefintlig.

Nåväl, den som lever får se. Auf Wiedersehen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar