torsdag 20 november 2014

Dödläge i laserfabriken

Kugghjulen står stilla och maskineriet har tillfälligtvis skurit ihop. Med andra ord, den gode doktorns produktivitet har legat farligt nära nollstrecket den senaste tiden. Halo-puffran ligger fortfarande sönderplockad i molekyler och har inte sett dagens ljus sedan jag vet inte när, och inga större framsteg har gjorts på rollspels- eller skrivarfronten  heller. Större delen av fritiden har istället ägnats åt att tokplöja Supernatural på Netflix, vilket visserligen hjälper till att förse er ödmjuke skribents huvud med ockulta idéer, men dessa leder sällan någonvart när kreativiteten går på tomgång.

Vad som åtminstone pågått är att jag dels gjort slag i saken och köpt ett för mig mycket efterlängtat brädspel, nämligen det Lovecraft-baserade Mansions of Madness, även om jag inte fått tillfälle att spela det än. Snordyrt, men förhoppningsvis värt det i långa loppet.



Något jag däremot spelat. Ensam. För mig själv. Helt solo. Är When Darkness Comes, som är ett annat skräckbrädspel, och som definitivt kan komma väl till pass när man är sugen på att banka zombier och monster i ett spontant oförberett light-rollspel. Det finns ju dessutom tillägg för Lovecraft-baserade äventyr!



Helt okreativ har jag dock inte varit. I samband med det planerade nyårspartajet, som ju ska ha ett lite underliggande, ondskefullt, ockult, mord-tema, så kom jag äntligen igång och påbörjade ett bygge som jag länge velat genomföra: En helt egen Necronomicon! Med hjälp av en PDF-fil från HPLHS, ett fotoalbum och en jävla massa kaffe så har jag börjat knåpa ihop en uråldrig, ondskefull bok. Jag har ännu inte bestämt hur jag ska binda ihop den på bästa sätt än, eftersom jag vill kunna lägga till sidor framöver.



"Varför?" frågar kanske den inkvisitoriskt lagde läsaren. Jag ska berätta. Jag vill nämligen kunna få lite användning för åbäket i framtiden, kanske genom att gömma ledtrådar i den eller inkorporera den i något laserrelaterat scenario-spel, varpå det kan vara lämpligt att faktiskt ha möjlighet att ta bort och lägga till sidor på ett enkelt sätt.



På tal om scenariospel... Ett annat inköp som gjorts är en beställning av de några sådana här små raringar: Zombie Sensors. Det är alltså programmerbara träffsensorer som är byggda för zombiespel. Idéer om ett Evil Dead-baserat Lazer Tag-scenario gror således i min ruttna lilla hjärna just nu. Arbetsnamnet är Shotguns VS Deadites. Det blir bra skit.

2 kommentarer:

  1. Spännande med boken och Mansion Of Madness! Snart blir det Uppsalaser och ockult-kul!

    SvaraRadera
  2. Ja för böfvelen! Med lite tur så hinner jag få hit Zombie-sensorerna snart, så kan vi testa på lite Zombie Survival Showdown också.

    SvaraRadera