fredag 28 november 2014

Odöd i laserfabriken

Veckoslutet till ära släpade er ödmjuke skribent sin mumintrollslika lekamen till näst närmast liggande postverkskontor (ty mina paket går av någon ödets nyck aldrig till det närmaste) och hämtade ut en låda lasertillbehör. Närmare bestämt rör det sig om de tidigare påtalade Zombie-sensorerna ihopknåpade av Robert Bontrager på LT-MMO. Fantastiska små prylar det här!


Jag fick till och med en fler sensor än vad jag beställt hemskickad, vilket var en trevlig överraskning eftersom jag nästan ångrat att jag beställde så pass få som jag gjorde. Nu har jag således nio sensorer reda att brukas för zombie-baserade laserlekar!


För den som inte riktigt fattat vad det här är så kan jag ge följande förklaring; det rör sig alltså om självständiga sensorer som tar emot och räknar träffar när de är påslagna. I deras grundinställning så slumpas det antal träffar de kan ta emot innan de "dör" fram, så att man aldrig riktigt kan veta hur många gånger man måste skjuta på dem, liksom hur lång tid det kommer ta innan de automatiskt börjar "leva" igen.. Men det är inte allt, genom att utnyttja Lazer Tag Team Ops hosting-system så kan man själv konfigurera dem efter eget tycke och behov. Vill man till exempel att de ska tåla tio träffar och sedan vara "döda" i exakt en halvtimme så kan man ställa in dem på det.

Shop smart. Shop S-mart.
Jag har utöver detta börjat knåpa lite på ett eget regelhäfte för zombie-scenariospel, med mycket inspiration hämtat från gammalt material från en nu till synes död spelgrupp kallad Middle Georgia Laser Tag som arrangerade bl.a. rätt avancerade Halloween-spel. Med det som utgångspunkt, samt material från Cthulhu Live och NERF-baserade Humans VS Zombies-spel så har jag spånat på regler för något eget, utformat med de här sensorerna i åtanke. Just nu går det, som tidigare nämnts, under arbetsnamnet Shotguns VS Deadites. Bara för att jag älskar Evil Dead. Och hagelgevär. Ett första utkast lär dyka upp på bloggen inom snar framtid - redo för spelare som vill skjuta odöda kräk och jaga Necronomicon Ex Mortis-sidor i mörka skrymslen under tidspress.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar